Project: Dood land weer tot leven wekken (min. 1 hectare)

We lazen een artikel over een wetenschapper die duizenden kilo’s sinaasappelschillen had gestort op onvruchtbaar land. 20 jaar later bezocht hij de plek weer en vond een weelderig begroeide kavel.

Hierdoor geïnspireerd willen we een vergelijkbaar project starten. Denk mee!

Uitdagingen:

  • Een flink stuk land vinden, dat weer tot leven gewekt kan worden: prijs, bereikbaarheid, afstand vanaf Nederland
  • Welk biologisch materiaal gaan we gebruiken, hoe komen we eraan?
  • Wie gaat het uitvoeren
  • Toestemming van de omgeving
  • Regelmatig reportages over de voortgang
  • Budget

Vul jij aan @crypto ?

Doel
Dode, onvruchtbare grond weer vruchtbaar maken.
Op een eenvoudige manier door er biologisch materiaal op te storten en daarna tijd te geven.
Leren van de resultaten.

Eisen aan de locatie
Doordat het een langdurig project is, waar je misschien een paar keer per jaar naartoe gaat, hoeft het niet in Nederland te zijn. Wel bij voorkeur binnen 8 uur reizen.

Biologisch materiaal
Het originele project gebruikte sinaasappelschillen. Het is niet bekend of dat een bewuste keuze was, of omdat dat toevallig beschikbaar was.
Aanname: Elke mix van organisch materiaal lijkt geschikt, zolang het maar geen bestrijdingsmiddelen bevat.

Ik heb er een wiki van gemaakt. Dan kunnen we het bovenstaande bericht uitbreiden in plaats van honderden comments eronder.

1 like

Waar is de wiki? Ik heb een paar daagjes nagedacht…

Als het goed is, kun je mijn bovenstaande bericht aanpassen. Dus de originele post zou nu voor iedereen wijzigbaar moeten zijn, als een wiki emt historie.

1 like